Tot eind 2016 werkte ik bij een van de onderzoeksinstituten van de rijksoverheid die de doelgroep van SSC-Campus zijn. Sterker nog, ik heb ze begeleid tot en met de aansluiting bij SSC-Campus. Ik was direct onder de indruk van de kennis en expertise die bij de – destijds gloednieuwe – organisatie zat. Ik weet uit eerste hand dat de juiste ICT-ondersteuning voor onderzoekers geen luxe maar noodzaak is. Dat zagen RIVMRijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en KNMIKoninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut ook, daarom hadden zij een jaar eerder SSC-Campus opgericht. Dus wilde ik graag mee helpen bouwen aan een SSC bij de rijksoverheid speciaal voor kennis en onderzoek.

Ik heb altijd al brede belangstelling gehad. Daarom voel ik me als coördinator klantcontact bij Campus helemaal op mijn plek. Want de afdeling Klantcontact bestaat uit hele verschillende disciplines. En ook onze klanten zijn allemaal anders in het werk dat ze doen en hoe hun cultuur is. Ik hou daarvan. Geen dag is hetzelfde en ik verveel me nooit. Niet dat alles nou meteen goed gaat, maar dat is normaal bij een nieuw opgericht Shared Services Center. In 2018 is een onafhankelijke evaluatie gehouden van SSC-Campus en daar kwam uit dat we op de goede weg zijn. Het duurt zeker vijf jaar voordat een SSC op de top van zijn kunnen komt. Ik kan dus nog even verder bouwen.

Bij de afdeling Klantcontact horen zowel het Support Center als de Service Level Managers en BRM’s (accountmanagers) en ook Communicatie valt eronder.  Wat ons verbindt is dat wij er zijn voor de duurzame relatie tussen de klant en de organisatie. Niet toevallig is dat ook de visie van de afdeling Klantcontact.

Het Support Center is voor 99% van alle eindgebruikers bij onze klanten het gezicht van SSC-Campus. Bel je, mail je of kom je langs met een vraag of een probleem? Dan krijg je te maken met een van de collega’s van het Support Center.

De andere helft van de afdeling heeft contact met de ICT-regie clubs bij onze klanten. Elke klant heeft vaste contactpersonen bij ons. Ze praten met de Service Level Managers waar het gaat over de lopende dienstverlening. De Business Relationship Managers zijn de gesprekspartners bij nieuwe diensten, projecten of ideeën.  En onze communicatie-adviseur maakt zich hard voor zo goed mogelijke communicatie – zowel binnen Campus als naar buiten – over waar SSC-Campus voor staat en wat we doen.